Στα χέρια της αρμόδιας υπουργού Τίνας Μπιρμπίλη, βρίσκεται η πρόταση της ΕΠΑ Αττικής για δημιουργία των πρώτων πρατηρίων συμπιεσμένου φυσικού αερίου, που θα τροφοδοτούν αεριοκίνητα οχήματα με CNG. Πρόκειται για μια διαφορετική τεχνολογία από εκείνη της υγραεριοκίνησης (lpg), στην οποία η ΕΠΑ Αττικής δηλώνει έτοιμη να δραστηριοποιηθεί εφόσον υπάρξουν οι απαραίτητες αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο που σήμερα είναι απαγορευτικό.
Το ενδιαφέρον της ΕΠΑ έγινε γνωστό μετά από επιστολή που απηύθυνε στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, όπου ζητεί να πληροφορεί εάν μπορεί είτε να προμηθεύσει πρατήρια με φυσικό αέριο, είτε να δημιουργήσει πρατήρια φυσικού αερίου ή να προμηθεύσει απευθείας πελάτες με φυσικό αέριο, για χρήση σε στόλο οχημάτων.
Η διερευνητική αυτή επαφή, όπως τονίζουν πηγές της ΕΠΑ Αττικής, καταγράφει το ενδιαφέρον της εταιρείας, η οποία διαθέτει την τεχνογνωσία να ανοίξει την αγορά της αεριοκίνησης στην Ελλάδα, με οφέλη για τους καταναλωτές και το περιβάλλον. Οι ίδιες πηγές υπογραμμίζουν ότι είναι σαφές ότι η νομοθεσία ως υφίσταται δεν επιτρέπει τη δραστηριοποίηση της ΕΠΑ στην αγορά, κάτι που μπορεί να αλλάξει εφόσον υπάρξει σχετική ρύθμιση από το αρμόδιο υπουργείο περιβάλλοντος ενέργειας και κλιματικής αλλαγής.
Τί είναι η αεριοκίνηση
Ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί συμπιεσμένο φυσικό αέριο CNG δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει και υγραέριο, ενώ οι μετατροπές και τα μοντέλα είναι διαφορετικά (απαιτείται μεγαλύτερος χώρος για το ντεπόζιτο του καυσίμου). Η πιο διαδεδομένη αγορά αεριοκίνησης εντοπίζεται στην Ιταλία, όπου περίπου το ένα τρίτο του στόλου των οχημάτων κάνει χρήση φυσικού αερίου. Η αγορά αναπτύχθηκε μέσω ισχυρών επιδοτήσεων, ενώ το καύσιμο είναι κατά κανόνα πιο φθηνό από το υγραέριο -ανάλογα και με την πολιτική της εταιρείας εμπορίας- και προσφέρει ενδιαφέρουσες εναλλακτικές επιλογές για τους καταναλωτές.
Για παράδειγμα, ένα νοικοκυριό που είναι συνδεδεμένο με το δίκτυο αερίου, μπορεί να εγκαταστήσει ειδικό σύστημα που να τροφοδοτεί με αέριο το όχημά του. Το συγκεκριμένο καύσιμο είναι φιλικό για το περιβάλλον, καθώς παράγει σημαντικά μικρότερες εκπομπές ρύπων.
Στην Ελλάδα φυσικό αέριο χρησιμοποιείται από το στόλο του ΟΑΣΑ (20% των λεωφορείων κάνει χρήση φυσικού αερίου) ο οποίος ανεφοδιάζεται από τους σταθμούς της ΔΕΠΑ στα Α. Λιόσια και την Ανθούσα, όπου λειτουργεί σταθμός ανεφοδιασμού και ιδιωτικών ή επαγγελματικών οχημάτων.
Όσο για το λόγο που σήμερα οι ΕΠΑ δεν μπορούν να κάνουν πρατήρια, αυτό συμβαίνει γιατί στις άδειες διανομής που τους έχουν χορηγηθεί, αναφέρεται ότι δεν μπορούν να διαθέσουν αέριο σε επιλέγοντες πελάτες
Πηγή:www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου